Page 9 - EKOpodnikanie book
P. 9

Predpoklady





            Objektívne  predpoklady  podnikania  sú  vytvárané  trhovou  ekonomikou  a legislatívou.  Tie  majú

            stimulovať podnikanie tým, že umožnia využívať ekonomické príležitosti vznikajúce na trhu. Zároveň

            majú poskytovať právne záruky všetkým vlastníkom a vytvárať pre podniky stabilné podnikateľské
            prostredie. Základom podnikania má byť fakt, že štát vytvára a poskytuje právne záruky všetkým

            vlastníkom a zároveň im vytvára stabilné podnikateľské prostredie [13].




            V súčasnosti  sa  vo  svete  stáva  bežným  javom  poskytovanie  výhod  zo  strany  štátu  tým

            podnikateľom, ktorých ekologická stopa podnikania je dokázateľne priaznivejšia.




            Ak  v danom  štáte  neexistuje  právna  podpora  ekopodnikania,  je  vyslovene  na  svedomí

            a odhodlanosti podnikateľa, či sa spoľahne na ekologické myslenie a vzdelanie zákazníkov, alebo
            podľahne len ekonomickému tlaku.




            Subjektívne  predpoklady  podnikania  sú  tvorené  predovšetkým  charakteristikou  samotného

            podnikateľa a charakteristikou jeho odborných, či podnikateľských skúseností.




            Pojem  podnikateľ  (entrepreneur)  pochádza  z  francúzštiny  a  vo  svojom  pôvodnom  význame

            znamenal sprostredkovateľ [37]. V súčasnosti sú však tomuto slovu priraďované významy ako tvorca

            zmien,  človek  schopný  spozorovať  príležitosti,  alebo  človek  s  inovačnými  schopnosťami.  Vo
            všeobecnosti  má  slovenčina  s predkladom  významu  tohto  slova  problémy,  ostaneme  preto  pri

            pojme podnikateľ. Ten je zadefinovaný aj v Obchodnom zákonníku.




            Vo všeobecnosti je možné na Slovensku podnikať niekoľkými (zákonnými) spôsobmi:
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14